På den här webbplatsen kommer jag att skriva ned tankar och tips om hur man utformar en bra arbetsplats. Framför allt om arbetsmiljö på kontor. Det kommer att handla mycket om kreativitet, lärande, kommunikation och att trivas på jobbet, men också om hur du som företagare kan ta hjälp av dina medarbetare för att utveckla företagets arbetsmiljö och arbetsklimat och hur du som medarbetare kan medverka i och bidra till företagets förändringsarbete. Jag kommer också att visa hur arbetsmiljön kan bidra till företagets framgång och lönsamhet och hur riskabelt det är att jaga kostnader i stället för att fokusera på att öka värdena i företaget. Jag gör tillbakablickar på det som varit, vilda gissningar om framtiden och utblickar till andra länder, samt skriver en del om teori och filosofi kring utformning av arbetsmiljöer, men mest om praktiskt arbete med förändring och en del exempel på hur man kan göra.

Wednesday, April 11, 2007

Åter inom kort

Jag har nu återkommit efter en trevlig vistelse i Frankrike och börjat tänka på nästa bidrag i Bloggen. Troligen blir det någon rapport från Hong Kong dit jag reser i morgon. Ur arbetsmiljösynpunkt och i synnerhet när det gäller kontor är det en intressant plats. Håll utkik efter nya bidrag i början av nästa vecka.

Hälsningar

Jan Åke Granath

No comments: